tisdag 27 januari 2015

RAM & Portrait delar på skivan.

I slutet av förra året släpptes den gemensamma plattan med RAM och Portrait, döpt till "Under command". En av utgåvorna var en gammal hederlig utskuren bildskiva, eller "shape" vilket är benämningen den går under internationellt. "Shaped picture disc" om man ska vara riktigt petig. 
Tyvärr blev just denna shape försenad och hamnade inte i min ägo förrän idag, men den var värd all väntan. Så cool den är! 

Jag kan inte hjälpa det! Jag är barnsligt förtjust i sådana här utgåvor!

Sedan tidigare hade jag 12" vinylen och CD:n i min ägo, och det är ett riktigt bra släpp där båda banden presenterar var sin nyskriven låt. De gör en cover på en av det andra bandets låtar och en cover av ett valfritt band. Jag är riktigt imponerad av båda banden, både av deras nyskrivna låtar och övriga. Heavy metal av högsta klass!

Tre av utgåvorna av samma skiva. Skivbolagen vet att utnyttja oss samlare...

RAM
Savage machine (egen ny låt)
Welcome to my funeral (Portrait cover)
Creatures of the night (Kiss cover)

PORTRAIT
Martial lead (egen ny låt)
Blessed to be cursed (RAM cover)
Aggressor (Exciter cover)

Samtliga utgåvor är begränsade och individuellt numrerade. Gillas!

Samtliga skivor beställdes från den suveräna tyska firman High Roller Records. Ja, jag vet att jag tjatar om dem, men jag blir lika nöjd varje gång! Snabbt skickat, extremt välpaketerat och humana priser. Mer kan man inte begära som konsument. 
Att de dessutom ibland får tillgång till exklusiva utgåvor som inte går att få tag i någon annanstans gör ju inte saken sämre. De här skivorna är det förvisso Metal Blade som gett ut, men LP:n i blå och gul vinyl (svenska band, svenska flaggans färger bla bla bla, ni fattar) är bara gjord i 200 exemplar och säljes endast av High Roller. 

Den svenska flaggan, eller i alla fall dess färger.
Skivan distribueras på det här sättet ny - u
tanpå omslaget och förseglad i plast.

Samtliga utgåvor är släppta i begränsad upplaga, även CD:n, och sådant kittlar ju alltid köpimpulsen hos en samlare, vilket givetvis marknadsfolket på skivbolaget är mycket väl medvetna om. Det är lite fult av dem att spela på vår svaghet - girigheten - men det hade å andra sidan varit ännu mer elakt att INTE ge oss dessa utgåvor. Det är inte lätt eller billigt att vara samlare. Men roligt!
CD: 2000 exemplar.
LP: Gul och blå vinyl: 200 exemplar, men finns även i andra utföranden.
Shape:300 exemplar.
Samtliga individuellt numrerade.

Även CD-utgåvan är individuellt numrerad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar