fredag 23 januari 2015

In Solitude har öppnat affär!

Äntligen fick jag tag i In Solitudes senaste skiva "Sister" på vit vinyl. Den som från början endast skulle säljas på deras höstturné 2014 och som jag av någon oförklarlig anledning missade att inhandla när jag beskådade bandet i Malmö i oktober. Jag är svag för sådana där specialupplagor där man fysiskt måste närvara för att ha en chans att köpa. För att vara riktigt old school släpptes bandets två senaste plattor - "The world, the flesh, the devil" och nämnda "Sister" - också i begränsad upplaga på som gammal hederlig kassett minsann! Även dessa unikt för turnén och även dessa båda missade jag och jag har grämt mig sedan dess och är fullständigt övertygad om att en stor del av mina sömnproblem på senare tid kan förklaras av detta!


Det är därför med lite blandade känslor som jag nu ser att In Solitude satt upp ett eget virtuellt försäljningsstånd hos Big Cartel där dessa godbitar, tillsammans med en del andra godsaker finns att beställa direkt från bandet.

"Blandade känslor" därför att poängen med att ha turné-exklusiva prylar försvinner när man kan köpa det i efterhand. Samtidigt så är jag ju förstås överlycklig åt att äntligen ha fått tag i skivan och kassetterna som jag trånat efter i nästan fyra månader. Så lycklig att jag även slog till på box-utgåvan av "Sister", även om den inte på något sätt är unik utan kan beställas från både Ginza och CDon.


Ordern blev väldigt snabbt expedierad och jag hade min beställning hos postombudet två dagar efter att jag lagt beställningen. Mycket bra och omsorgsfullt paketerat dessutom. Högsta betyg till In Solitude även på denna avdelning alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar