fredag 11 januari 2013

Ghost T-shirts och mer absurt samlande


Nu var det ett tag sen jag skrev lite kort om samlandets paradoxala verklighet. Man köper något bara för att komma ett litet steg närmare en komplett samling, samtidigt som man vet att samlingen aldrig blir komplett.

Skulle den - mot förmodan - trots allt bli komplett en vacker dag, ja då grämer man sig över att det inte finns mer att köpa. Det är ett absurt cirkelresonemang där "jag samlar för att jag samlar" är ett evigt mantra som man upprepar för sig själv för att på något sätt rättfärdiga sitt, som man inser, sjuka beteende.

Idag hade jag tänkt lägga upp bilder på min samling T-shirts med Ghost. Precis på samma sätt som LP-skivor är avsedda att spelas så är ju T-shirts menade att ha på sig. Men icke! Nej, här samlas det för att det samlas! Inget får användas, bäras eller på annat sätt utsättas för minsta risk att slitas.

Som sagt; samtidigt som drömmen om en komplett samling är det som driver en samlare framåt så är det ju också det som är samlarens största fasa.
Sjukt, men samtidigt sjukt roligt!
Nu tar vi ett gäng bilder på T-shirts, tycker jag. Samtliga tröjor är officiella.

De första nio bilderna är T-shirts med tryck endast fram, alltså med helt svart rygg.

Opus Eponymous


 Elizabeth


 Possession

 Procession

 Band picture, gick att köpa från Metal Blade i ett paket ihop med bildskivan 2011.

Clockwork Ghost

Opus Eponymous, utan "ram" runt bilden och ett väldigt "tjockt" tryck av hög kvalitet.

Turqouise Ghost Logo, såldes på bandets konsert på Cupolen i Linköping 15 december 2012.

 Secular Haze, såldes på bandets konsert på Cupolen i Linköping 15 december 2012.

Opus Eponymous long sleeve.

Opus Eponymous hoodie

Där håller vi för idag. Galenskaperna fortsätter med fler T-shirts nästa gång. Då blir det T-shirts med dubbeltryck, alltså både fram och bak. Ohhh, så spännande...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar