söndag 14 september 2014

Royal Ruckus + Uncle Acid

Igår var det dags att se Royal Ruckus igen och jag måste säga att även om jag tyckte de var bra när jag såg dem första gången för ett år sen, så har de växt oerhört på bara ett år! En massa nya låtar som samtliga håller hög klass, medlemmarna har växt ut och samtliga utstrålar säkerhet och självförtroende på scen vilket fått till följd att även spelningarna i sig blivit bättre. Ett oerhört kompetent band som jag verkligen hoppas slår igenom för en bredare publik.

Nu har de dessutom släppt sin musik på fysiska skivor, fantasifullt döpta till "1" och "2". Varje CD innehåller fem låtar och båda två är lika bra. De säljs på bandets spelningar, men skynda er att köpa - skivorna är nämligen begränsade till 100 individuellt handnumrerade exemplar!


Här är ett klipp som jag spelade in på deras spelning på Rock n Roll-föreningen i Lund i går kväll.

För ungefär en månad sen trillade det även in lite godis från våra vänner i Uncle Acis and the Deadbeats. Tre posters och några T-shirts hade postmannen med sig den gången.



Båda postrarna ovan är ca 60 x 90 cm och tryckta på glansigt papper.


Framsidan...


...och baksidan av denna poster (ca 37 x 53 cm) är båda riktigt snygga, klassiska Uncle-motiv. Tryckta på tjockt papper.
Samtliga posters finns tillgängliga i Uncle Acids webshop.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar